حملات سايبري به بلاگفا!
يه چيزايي كه فكر شم نمي كني

اكنون سایت بلاگفا مجدد فعالیت‌های خود را از سر گرفته است و مدیرعامل این سایت با تاكید بر اینكه این حمله بی‌شك از داخل كشور صورت گرفته به عدم برخورد جدی با متخلفان فضای سایبری اعتراض دارد.

 

علیرضا شیرازی - مدیر سایت بلاگفا - در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات این موضوع اظهار كرد: ما در تاریخ سی اردیبهشت‌ماه مورد حملاتی شدید قرار گرفتیم و به یك‌باره با حجم بسیار بالایی از درخواست‌ها مواجه شدیم كه این مسئله برایمان مشكل ایجاد كرد تا حدی كه درنهایت برای حل مشكل و مقابله با حملات صورت گرفته مجبور شدیم سایت خود را به صورت موقت خاموش كنیم.

وی با بیان این‌كه خوشبختانه بلاگفا موفق شده است با به‌كارگیری روش‌های فنی خاص این حملات را كنترل كند و دوباره به فعالیت بپردازد، افزود: ما پس از این‌كه به مدت یك روز سایت خود را خاموش كردیم، متوجه شدیم كه حملات به مراتب شدید‌تر شده است و حملات مختلفی نسبت به سایت ما صورت می‌گیرد.

 

مدیر عامل بلاگفا با بیان این‌كه ترتیب دادن چنین حملاتی به هیچ عنوان با چند رایانه امكان‌پذیر نیست، اظهار كرد: برای حمله‌ای در این حد حتما باید هكرها از بات‌نت یا شبكه‌ای گسترده از رایانه‌ها بهره‌مند باشند كه قطعا بهره‌گیری از این امكانات هزینه‌ای بالا دارد. به‌طوری كه گفته می‌شود اجاره یك بات‌نت خوب برای یك‌روز حدود هزار دلار است، بنابراین قطعا افراد هدف خاصی داشته‌اند كه این حجم سرمایه‌گذاری كرده‌اند تا بلاگفا را از كار بیندازند.

 

شیرازی در ادامه صحبت‌های خود با تاكید بر این‌كه در حال حاضر هیچ مشكلی برای كاربران بلاگفا وجود ندارد، خاطر نشان كرد: این حملات اغلب به صورت فنی نیستند و تنها سایت‌ها هك‌ می‌شوند تا از سرویس‌دهی و حالت پایداری خارج شوند. در این نوع هك‌های اینترنتی دسترسی به اطلاعات و یا تغییر آنها خیلی مدنظر نیست.

 

مدیر عامل بلاگفا با بیان این‌كه پیش از این هم در موارد متعدد این سایت با این نوع حملات مواجه شده است، اظهار كرد: به‌طور متوسط در هر دو دقیقه ما با دو شیوه برای حملات هكری مواجه هستیم، اما طی دو سال گذشته معمولا حملات به سمت یك وبلاگ‌ بوده است و در این حملات شیوه‌ی چندان پیچیده‌ای به كار گرفته نمی‌شد و به راحتی قادر بودیم كه آن حمله را كنترل كنیم، البته حملات شدید هم معمولا به‌طور سه‌ماه یكبار در انتظار ما هستند.

 

شیرازی در عین حال اظهار كرد: هر بار كه حمله‌ای به سایت ما صورت گرفته سیستم خود را تا حدی ارتقاء داده‌ایم، به‌طوری كه در آخرین بار فایر‌وال خود را از پنج هزار دلاری به ۲۰ هزار دلاری ارتقاء دادیم كه البته این فایر‌وال هم همان‌طور كه می‌بینید به مشكل خورد. به هرحال حمله‌ای كه این‌بار صورت گرفت، حجمی بسیار بالا و با استفاده از نوع خاصی بود كه موجب شد شبكه ما برای مدتی كوتاه مختل شود.

 

وی هم‌چنین یادآور شد:‌ البته حملات سایبری در تمام دنیا و برای همه سایت‌ها وجود دارد و حتی شركت‌های بزرگ و وزارتخانه‌های دولتی هم با این مشكلات مواجه می‌شوند، چرا كه همه در برابر ترور‌های مجازی آسیب‌پذیر هستند، اما به هرحال كاربران ما نباید بابت این موضوع دغدغه‌ای داشته باشند و تنها باید مراقب باشند كه فریب نخورند، چرا كه بیشترین میزان هك به دلیل فریب كاربران اتفاق می‌افتد.

شیرازی در ادامه به ذكر مثالی در این باره پرداخت و گفت: در موارد متعدد شاهدیم كه به دلایلی از كاربر رمز عبور او خواسته می‌شود، این موضوع حداقل در ارتباط با كاربران بلاگفا به مراتب دیده شده است و بعد‌ها هم همین مسئله موجب می‌شود كه هكر‌ها بتوانند به ما حمله كنند.

 

مدیر عامل بلاگفا در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ذكر صحبت‌هایی درباره كاركرد‌های قانونی كه می‌توان در این باره اتخاذ كرد، پرداخت و گفت: متاسفانه همواره بحث هكر‌ها و مجرمین سایبری نادیده گرفته شده و برخوردی جدی با آنها نشده است. این موضوع تا حدی پیش رفته كه گاه برخی از هكرها خود را وابسته به دولت معرفی می‌كنند، اما به هر حال ما حتی اگر یك سایت خارجی را هم هك‌ كنیم، نوعی جرم مرتكب شده‌ایم.

 

شیرازی ادامه داد: گاه شاهدیم كه مسئولان از قدرت هكرهای ایرانی صحبت می‌كنند، اما این موضوع قابل افتخار نیست و این رویكرد‌ باعث شده است كه عده‌ی بسیاری علاقه‌مند شوند كه هكر باشند؛ متاسفانه حتی تعریف هكر و هك در كشور ما عوض شده و برخی دوستان ترجیح می‌دهند با این شبكه‌ها همكاری كنند.

 

مدیر عامل بلاگفا در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به در همان روزی كه این سایت مورد حمله قرار گرفته، سایت میهن بلاگ هم به دلیل حملات مختلف سایبری از كار افتاد، خاطر نشان كرد: قطعا حمله به دو سرویس وبلاگ مهم كشوری كمی تامل‌برانگیز است. من نمی‌توانم بگویم كه چه كسی چنین كاری انجام داده، اما می‌توانم این موضوع را با قطعیت بگویم كه صد‌درصد این حمله از داخل ایران صورت گرفته است.

 

ظاهرا در روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری علاوه بر بلاگفا حملات اینترنتی مشابهی همزمان برروی سه سرویس وبلاگدهی پرشین بلاگ و میهن بلاگ هم انجام شده است.

 

بر اساس مطلبی كه به برخی از ایمیل‌ها ارسال شده سرویس دهنده میهن بلاگ منشاء حملات را از خارج از کشور گزارش کرده است. نوع حملات انجام شده به هر سه سرویس‌دهنده از نوع DDOS بوده و همگی در یک روز انجام شده است. این حمله ممکن است برروی سرویس دهنده‌های دیگری نیز بوده باشد، اما تاکنون فقط این سه سرویس‌دهنده از بروز این حمله اطلاع داده‌اند. 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط حامدآقاعلی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 67
بازدید ماه : 373
بازدید کل : 157114
تعداد مطالب : 76
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Untitled Document

چت روم با حال